Vastgoedinformatie
Bij de verkoop of langdurige verhuur van een woning moet u allerhande informatie (overheidsplannen, vergunningen, milieu, natuur, erfgoed, grond- en pandenbeleid, erfdienstbaarheden, heffingen) ter beschikking stellen aan de koper.
Procedure
Je bent:
- Notaris: je kan enkel een aanvraag doen via de IBOT-applicatie in je eNotariaat.
- Vastgoedmakelaar: je kan een aanvraag doen via de toepassing RealSmart of via het Vlaamse webportaal.
- Burger:
Je kan een aanvraag doen via de toepassing https://vastgoedinformatieplatform.vlaanderen.be/ of via als burger kan u een aanvraag indienen voor een perceel waarvan u de eigenaar bent. Aanmelden kan via Mijn Burgerprofiel. De dienstverlening “Vastgoedinlichtingen voor overdracht” kunt u hier aanvragen.
Bedrag
De prijs voor de ‘vastgoedinlichtingen voor overdracht’ bestaat uit
- een gemeentelijke retributie (voor Halen 75 euro per perceel)
- een platformretributie
Voor burgers: Op het ogenblik dat een dossier wordt aangevraagd zal deze aangerekend worden. Ingediende dossiers worden niet terugbetaald. De inning gebeurt onmiddellijk via het VIP-portaal aan de hand van een online betaling met Bancontact. De gemeentelijke retributie wordt periodiek doorgestort aan de gemeente.
Contactinformatie
Afdeling Grondgebiedzaken - Vastgoedinformatie
dienst Omgeving
Markt 14
3545 Halen- 013 61 81 30
- vastgoedinformatie@halen.be
Openingsuren
- Vandaag gesloten
- Morgen open van 14:00 tot 19:00 (Op afspraak)